Jak zahartować się oraz inne tematy

https://www.makijaz.info.pl/metoda-oddychania-wima-hofa-jak-ja-stosowac/

Hartowanie
Naturalne hartowanie organizmu jest dobroczynnym środkiem na zapewnienie sobie lepszej odporności. A dodatkowo – jest to zabieg prosty i do tego całkowicie darmowy. Kiedy za suplementy na odporność trzeba płacić niemałe pieniądze, tak hartowanie organizmu nic nikogo nie kosztuje. Problemem jest tylko to, że trzeba przeznaczyć na nie odrobinę czasu. Jest to jednakże niewielki kłopot. Starczy albowiem każdego dnia przeznaczyć te dziesięć czy kilkanaście minut na zastosowanie wybranej metody hartowania.

Na czym polega hartowanie? Oczywiście jest kilka czy nawet kilkanaście technik hartowania organizmu, jednakże – jeśli nigdy wcześniej nie miałeś z nimi do czynienia – warto rozpocząć swoją przygodę z hartowaniem od czegoś prostego i nie aż tak bardzo nieprzyjemnego. Nie dla każdego człowieka dobre będzie morsowanie. Zwyczajny człowiek może mieć bowiem duże trudności z zanurzeniem chociażby jednej nogi w lodowatej wodzie. Nie warto więc zrazu rzucać się na głębokie wody. Skuteczne hartowanie organizmu spokojnie można też przeprowadzić w domu. Jak zatem to zrobić?

Tak właściwie potrzebna jest do tego jedynie łazienka. A dobrze zrealizowane hartowanie zadziała nawet lepiej niż suplementy na wzmocnienie organizmu, więc warto stosować je każdego dnia. A w jaki sposób to robić? Domowe hartowanie polega po prostu na przemiennym oblewaniu ciała ciepłą i zimną wodą. Wystarczy to robić podczas wieczornego lub porannego prysznica, by nie tracić na to dodatkowego czasu. Minimum trzy czy cztery razy należy zmienić temperaturę wody, aby zabieg przyniósł właściwe rezultaty. Takie hartowanie spokojnie można realizować codziennie. Wspaniale zadba ono o układ immunologiczny. Hartowanie powinno wykonywać się w obecności kogoś.

Oddech

Funkcjonuje niemało sposobów odprężenia, wyciszenia, skupienia, odizolowania od natrętnych myśli. Jedną z nich jest mindfulness, czyli po prostu, mówiąc po polsku, uważność. Osadź się w teraźniejszości i skup się na swoim oddechu.

Wielokroć nasze myśli uciekają. Zazwyczaj w dwa znane nam doskonale kierunki. Albo zgłębiamy przeszłość i przeważnie w sposób pejoratywny, wyrzucając sobie wiele rzeczy, decyzji. Drugi kierunek, to oczywiście przyszłość. Zamartwiamy się, co dalejdalej z naszym życiem. Myślimy o planach, może zmianie, pieniądzach. Gdy napadają Cię natarczywe myśli, usiądź wygodnie. Skup się na procesie oddychania.

Skoncentruj się na tym co tu i teraz, a wszystkie myśli, które przebiegną przez twoją głowę w tym procesie, będą dużo bardziej zracjonalizowane. Może ich pojawić się niemało. Nie rozmyślaj o innych osobach, o opiniach, o cudzych sukcesach. Ty także możesz wiele osiągnąć. Zanim wszelako nie skupisz się na sobie, nic z tego nie wyjdzie.

Proces uważności, czy jeżeli wolisz, mindfulness, nie rozwiąże wszystkich twoich problemów. Ale codzienne, kilkuminutowe świadome oddychanie może dać naprawdę długofalowo wspaniałe efekty dla twojej psychiki i nastawienia do życia. Doświadcz. Nic nie tracisz, możesz tylko zyskać. Zwłaszcza w tym zagonionym świecie taka praktyka jest ogromnie cenna.

Medytacja
Medytacja pojmowana jako skoncentrowanie uwagi na Bogu, skoncentrowanie się na modlitwie, jest wspaniałą łaską daną przez Stwórcę osobom nawróconym. Medytacja rozumiana jako wyciszenie się, uspokojenie myśli, może to być przykładowo kontemplacja piękna przyrody, jest czymś, co może pomóc w odprężeniu psychicznym, nabraniu sił psychicznych, zdystansowaniu się do spraw codziennych. Natomiast techniki religii wschodnich, jak chociażby mantrowanie, są rzeczą niedobrą, dlatego że w  przypadku osób wierzących w miejsce zaufaniu Bogu jako źródłu życia i miłości stawiają jakąś niesprecyzowaną samoświadomość i inne rzeczy niezgodne z wiarą chrześcijańską natomiast w przypadku osób niewierzących mogą blokować poznanie Stwórcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *